Завдяки дітям хочеться жити ( Мухаммед Алі)

середу, квітня 01, 2020


Методичні рекомендації
«Щодо окремих питань організації освітнього процесу та роботи з батьками в закладах дошкільної освіти міста під час карантину»

У зв'язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), просимо всіх учасників освітнього процесу дотримуватися проти епідеміологічних  вимог та наведених нижче рекомендацій щодо особливостей організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час карантину.
      Директору в наказі  про організацію роботи закладу під час карантину, зокрема, необхідно:
1. Затвердити заходи щодо виконання педагогічними працівниками методичної, організаційно-педагогічної роботи:
- Індивідуальний план роботи вихователя (зразок на сайті МК –дошкільний відділ,сторінка «Педагогічні напрацювання» http://nshapoval.blogspot.com/
 - розроблення індивідуальних планів професійного розвитку (підвищення кваліфікації педагогічних працівників, самоосвіти тощо)
2. Визначити особливості провадження освітнього процесу
Дистанційну роботу працівників необхідно запроваджувати наказом керівника закладу освіти.  
Результат  роботи буде залежати від кожного конкретного закладу і конкретного вихователя – наскільки вони виявляться готові гнучко і швидко перебудувати свою роботу, наскільки в дітей і вихователів є якісний інтернет-доступ і наскільки вони вміють ним користуватися. Бо ж  дистанційне навчання – це не лише вказівки батькам, що робити з дитиною вдома (намалювати, ліпити, запитати)  у Viber.  Треба вміти правильно організувати роботу – свою і дітей.
Отже, ваш заклад  впорається зі справжнім дистанційним навчанням, якщо зможе вчасно  організувати роботу вихователів  і надати покрокові інструкції батькам і дітям, як організувати самостійну роботу вдома:
1.     Заклад  може організувати дистанційні онлайн-консультації вихователів.
2.     Заняття  через Skype . Для них необхідний premium пакет Skype, він дозволяє підключати до 30 осіб і мати зв’язок хорошої якості. Це непоганий перехідний етап для вихователів.
3.     Якщо вихователь має досвід роботи з платформами Kahoot, Quzizz, IDroo, Miro чи подібними – то він зможе швидко підібрати чи розробити власні завдання для дітей своєї вікової групи та їх батьків для  самостійного  опрацювання вдома.
В умовах карантину вихователі  працюють з дітьми, що перебувають удома, шляхом використання технологій дистанційного навчання  з урахуванням матеріально-технічних можливостей закладу освіти.
 У  рамках реалізації права на автономію адміністрація закладу може запропонувати різні підходи щодо організації та обліку реалізації освітнього процесу, у тому числі здійсненого з використанням дистанційних технологій, коли вихователь знаходиться  поза межами закладу освіти. Тобто адміністрація закладу освіти може і має організувати, координувати та здійснювати контроль за виконанням вихователями освітніх програм.
Вихователі  можуть здійснювати дистанційне навчання шляхом викладання матеріалу під час скайп-конференцій, обговорення і представлення практичних матеріалів на онлайн- платформах ( Google Classroom. ZOOM тощо).
          Для здійснення обміну навчальними матеріалами можуть застосовуватися будь-які пристрої та інструменти, зокрема мобільний телефон, за допомогою якого можна організувати спільноту в соціальних мережах, мобільних додатках (Месенжер, Фейсбук, Вайбер, відео чат (двінок –запит) тощо).
 Матеріали можна надсилати електронною поштою, розміщувати на вебсайті закладу дошкільної освіти, зокрема відео-заняття, відео-поради, відео-рекомендації  або гіперпосилання на них.
Динамічно групою педагогічних колективів ЗДО № 4,9,11,23,24,31,51,64, 65, 67, 82,ЗДО-ЦРД №60, НВК-56 створено відеоматеріали з різних освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти і розділів програми «Дитина» для дистанційної роботи з дітьми та батьками. Матеріали буде  розміщено на сайті управління освіти, методичного кабінету (дошкільна освіта http://nshapoval.blogspot.com). Тематику відеозаписів зазначено у календарі організації методичних заходів  МК на квітень місяць.
До того ж, рекомендовано використовути навчально-розвиваючий фільм «діти-дітям» «Світ на моїй долоньці»  (9 тем).
Усі відеопродукти  рекомендовано створювати в інтерактивній формі. Бажано розпочинати зі слів вітання та звертань.


Проте, цей карантин  – це хороший привід почати робити те, що давно потрібно було зробити. То ж переходимо на дещо інший рівень, за цим - майбутнє.




Наталія Шаповал  0667686325